fredag 7 september 2018

Jag är lojal....



Just nu är jag villrådig. Jag vet inte vad jag ska göra 🧐 saken är den att jag har fått en ny hovslagare. En hovslagare som många tycker är väldigt duktig och hen är säkert superduktig MEN jag vet inte om jag tycker om hen. Jag vet att jag är väldigt speciell på många sätt men min magkänsla säger att jag nog inte tycker om min nya hovslagare.

Cillahästen har avverkat ett gång hovslagare under dessa två år som jag haft henne och jag har alltid fått höra att man ska vara rädd om sin hovslagare. Jag har hittills haft två och en halv som jag tyckt om. En till mitt arabiska fullblod som jag tyckte om. En kompetent och väldigt duktig och ödmjuk hovslagare och så den jag hade i ca ett år. Nu ska hon vara föräldraledig och kommer tillbaka om ett tag - tack gode gud för det 😉 den halva var duktig och snäll men kanske inte alltid helt ok då hen hade lite problem med vissa drycker. Oavsett så kanske jag är för kräsen, kanske det är dumt att fälla den nya hovslagaren direkt. Men jag är skeptisk till hen och hens sätt att vara emot Cillahästen. Jag är också fundersam över varför Cillahästen markerade efter första skoningen, hon tappade skor och en annan hovslagare ansåg att Cillahästen var alldeles fel skodd. Nu ska ytterligare en titta på Cillahästen och min förvirring blir bara värre och värre. 

Dessutom har jag svårt för att göra mig av med människor, tex hovslagare. Vad ska jag säga till hen? Tyvärr tyckte jag inte om dig? Du var för dyr? Likadant med frisörer. Kan man bara sluta gå dit? Jag kanske är för ”lojal” eller kanske för ”dum” för att säga Nej nu är det bra! Nu vill jag byta! 

Nåja.... vi får väl se vad som händer. Men jag kanske ska gå på min magkänsla och avskeda min hovslagare???? Samtidigt som jag vill vara på god fot med hovslagarna för man vet aldrig när man behöver en annan då ens ordinarie är på semester, sjuk eller ska vara föräldraledig 😉

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar