onsdag 26 september 2018

Ny upplevelse



Idag testade jag något nytt. Jag tog en lektion på en ridskola som jag aldrig ridit på innan och jag red en häst som jag aldrig ridit på innan. Sp detta var helt utanför min bekvämlighetszon men det kändes så bra. Så kul och så lärorikt. Jag vet precis vad jag gör för fel och jag kände det så tydligt idag vad jag måste arbeta på 😁

Jag kommer fortsätta ta lektioner där på deras hästar för jag tror det är bra för mig och min utveckling. 

Jag fick rida en häst som är rött högt utbildad och som har gått fjordSM och som kan sin sak om man gör rätt. Jag tror inte jag gjorde många rätt men jag lärde mig massa saker och ju kunde som jag skrev länna vad jag gjorde för fel. Jag kände hur jag knep med mina ben och drog upp dom. Jag kände hur jag drev på i galoppen och jag kände att jag i mellan åt faktiskt blev hård i handen och mina tyglar blev för långa. Så nästa gång dom har lektioner på förmiddagen ska jag dit och rida ☺️ så kul och så lärorikt. Och jag blev så taggad av att få komma ut med lilla Cillahästen och träna och rida och bara göra massa saker. Men jag ska hålla vad jag ”lovat” mig själv. Denna hösten och vintern ska vi bara ta det lugnt och först till våren ska vi ut och föra lite saker. Så jag får ut och göra saker utan Cillahästen och vi får i stället arbeta på att bygga upp ett lugn och till våren då ska vi ut och åka på någon träning då och då och göra skoj saker ☺️

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar