måndag 17 september 2018

Stackars Cillahästen 😢🦄



Just nu tycker jag lite synd om min lilla häst som har ont i sina små hovar 😢 Jag tycker det är jobbigt för jag vet inte hur jag ska hjälpa henne och jag vet inte hur ont det gör eller hur länge hon haft ont utan bara tyckt hon krånglat. Men nu med facit i hand så förstår jag ju hur ont hon måste haft i sina hovar och jag har inte lyssnat 😢 Nu ska det bli ordning med hennes hovar och jag ska försöka att lyssna bättre när hon försöker säga saker till mig. Det är inte alltid lätt men jag ska försöka. 

Det jag har lärt mig av detta är dock att faktiskt lita på min magkänsla och inte bara tänka att jag överreagerar. För min magkänsla var redan efter första skoningen att hon inte gick rent. Att hon hade ont. Sen så motbevisade ju min hovslagare mig och jag började fundera om det var så att hon kanske hade vrickat sig i hagen, blivit sparkad eller vad som. Samtidigt som jag hela tiden kände att något inte stämde med hovarna och skoningen och tur var väl ändå att jag halvt om halvt gick på min magkänsla och inte helt förkastade det. Men nästa gång om det blir något ska jag gå helt på min magkänsla! 

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar