söndag 16 september 2018

Mitt barn är bäst



Just nu kan jag bli lite irriterad över andra föräldrar, jag menar eftersom jag är så bra 😉. Jag har nämligen svårt att förstå vissa föräldrar som hela tiden ska framställa sina barn som bäst. Bäst i skolan, bäst i simning, bäst i fotboll, bäst på ALLT! Är det såååå viktigt? Kanske, kanske inte. Men vad spelar det för roll egentligen om mitt barn är bäst nu? För det kommer komma en tid då mitt barn inte kommer vara bäst utan någon annan. Alla barn går igenom olika faser, olika perioder när de är bäst på något. Mitt var kanske var bäst och snabbast på att börja gå, medan ditt barn var bäst och snabbast på att lära sig läsa. Mitt barn kanske tog en medalj medan ditt barn tog en medalj ett år senare. 

Jag är så innerligt trött på alla föräldrar jag möter som bara vill framhäva sina barn och hur bra dom är hela tiden. Kul att dom föräldrarna har barn som är felfria och bäst. Men vad händer när de inte är bäst? Kommer fallet bli högre för dessa barn jämfört med andra? Jag kan tycka synd om dessa barn som har föräldrar som hela tiden påtalar deras styrka, hur bra de är och att de är bäst. För vi vet alla att det går i perioder och det kommer komma perioder då barnen inte är bäst längre utan bara bra! Vad säger man då? 

Så jag är glad över att mina barn vill utöva aktiviteter och att de gör sitt bästa i skolan men bäst, det tror jag definitivt inte att dom är men de är mina och de kämpar och gör det som de tycker är skoj. 

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar