lördag 10 mars 2018

Ändrade planer

Tanken var idag att fortsätta traggla med LD:3 eftersom jag gärna vill försöka rida det programmet på en pay and ride som är i början av april. Men när jag kom till stallet idag så kändes det lite som vår i luften och jag vill utnyttja dagen åt att faktiskt rida ut. Helst vill jag ju att Cillahästen ska komma ut två gånger/vecka för att inte tröttna på arbetet i manegen/paddocken. Så idag tog vi en runda i skogen. Vi red en runda som jag känner mig säker på. Vi går rätt länge på en grusväg för att sen vika av in i skogen och rida tillbaka. Cillahästen klev på bra i skogen. Tyvärr är det en runda vi inte kan ta på sommaren för då står det två kossor där och Cillahästen är livrädd för kossor. Men nu går den superbra att rida. Och den tar ca 30 -35 minuter så den är alldeles lagom. Jag travar även en del på den rundan och det känns bra. 

När vi kom in i skogen så hamnade vi på ett ställe där det hängde ner en gren och mer eller mindre blockerade vägen. Vi fick vända tillbaka lite och avvika från den lilla stigen och in i skogen och försöka plöja oss fram mellan grenar och träd. Jag var lite skeptisk till detta men Cillahästen tyckte det var helt ok och gick på utan problem. Så skoj. Och så skoj att det går att rida ut utan några problem. Så vem vet till sommaren kanske vi klarar av att rida förbi kossor också???



Men nu saknar vi våren och solen och lite värme och barmark.

Kram och puss från mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar