torsdag 1 mars 2018

Hatar att inte ha kontroll

Idag hade jag en sadelutprovare ute för att kolla igenom mina sadlar och förhoppningsvis få ett ok att börja använda min dressyrsadel igen. Tyvärr fick inga av mina sadlar ok :( men så är det. Det enda positiva jag kan se av detta är väl att Cillahästen fått en bättre muskulatur och att vi arbetar henne rätt just nu. Eller så är hon bara tjock ;) men jag tror att det arbetet jag har lagt ner på henne och att börja bygga upp muskler på ett helt annat sätt än innan har väl gjort att hennes kropp förändrats men det är definitivt inte bra för min plånbok. Så nu ska jag försöka sälja den dyra fina dressyrsadeln så jag kan köpa en ny sadel snart. Jag får börja med en dressyrsadel och så får jag spara ihop till en hoppsadel. Jag får helt enkelt börja fundera på hur jag lätt kan tjäna pengar så jag kan köpa en hoppsadel också. För trots allt vill jag ha två sadlar så jag kan variera mig lite och faktiskt åka på någon pay and jump även om det är dressyr jag vill ”satsa på”. 

Det jag dock tycker är lite jobbigt eller väldigt jobbigt är art jag inte förstår så myclet vad hon pratade om. Jag kunde ju känna att sadeln klämde och jag kunde se att den vickade men så mycket annat förstod jag egentlig inte. Och det mina vänner är jobbigt för mig som älskar att ha kontroll. Att inte ha denna typ av kontroll och bara få lita på att personen i fråga faktiskt kan sin sak det är lite jobbigt. Jag litar ju så klart på att hon kunde sin sak men det som blir jobbigt är när alla säger olika. För kan verkligen en hästrygg förändras så extremt mycket på ett år? Och jag har vid ett tillfälle faktiskt varit med om att två olika sadelutprovare sa helt olika saker om en sadel jag provade till en annan häst. En sa att den passade och den andra sa blankt nej. Så därför blir jag lite tveksam och absolut när jag inte har koll. MEN jag har dock lärt mig att man får nog hålla sig till en och nu gjorde jag valet att ta ut en som jag inte visste riktigt vem det var men hon verkade bra. Så det är bara att lita på henne och köra på. Så nu blir det till att leta sadel igen och få sålt en sadel. För livet kan ju inte vara enkelt ;) 

Kram och puss från mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar