måndag 19 mars 2018

Träning

Idag tänkte jag rida ut, då Cillahästen endast reds ut en gång förra veckan och jag tycker trots allt att det är viktigt att hon får varierad träning och att hon får komma ut. Men igår fick jag reda på att det skulle vara lite träning i stallet idag och det ville jag ju inte missa. Älskar ju att träna med Cillahästen och älskar verkligen att få nya idéer så jag kan utvecklas. Och träningen idag kändes faktiskt mycket bättre än träningen jag hade förra veckan. Jag tyckte att vi arbetade med andra saker och jag fick mer tankar och förslag på vad jag ska göra för att få en häst som arbetar på ett bra sätt. Det kom även massa tankar och tips på vad jag ska göra som ryttare för att inte störa Cillahästen, vilket jag behövde. Så känslan idag var bra när jag lämnade träningen och jag var nöjd. Nu var det ju längesen jag tränade för Therese och Anna-Carin och jag tror nog att jag ska försöka få till fler träningar med dom för det blir lite andra tankar och lite andra saker som de ser på som jag behöver. Men imorgon får jag nog ta en tur ut på Cillahästen för att hon ska må bra. Sen på onsdag ska Anna-Carin titta över henne igen och sätta lite nålar så hon håller sina muskler bra. Jag vet inte exakt vad hon gör, men jag litar på henne och det har verkligen hjälp Cillahästen, så jag kör på. Allt som är bra för Cillahästen tror jag på =)

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar