söndag 18 mars 2018

Lite relationsbaserad träning

Idag sken solen och det var riktigt vårväder. Eftersom jag hade insläppet så åkte jag inte upp till stallet förrän på eftermiddagen. Tanken var att rida ut i det härliga vädret men tyvärr kom jag upp lite senare än jag tänkt och kände mig lite stressad så jag lät Cillahästen vila, men aktiv vila. Vi lekte lite i manegen och hon fick vara lös. Jag arbetade mycket på att hon skulle komma till mig, självmant. Och jag testade även att hon skulle trava löst jämte mig medan jag sprang jämte henne. Lite med hjärtat i halsgropen då jag inte alls visste hur hon skulle reagera på det. Cillahästen var lite flaxig med huvudet med travade jämte mig och stannade när jag bad henne. Visst något vi måste öva på då hon hellre gick bakom mig, men kände ändå att det var ett steg framåt. Så nu ska jag en dag i veckan arbeta med henne lös i manegen för att bygga upp vår relation ännu mer. Men jag behöver tips på vad man kan göra så kom gärna med så många som möjligt :) 


Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar