söndag 4 mars 2018

Trodde söndagen var vilodag


Jag var nästan säker på att det stod i Biblen att söndagar är vilodag, för Gud hade jobbat så hårt alla andra dagar med att skapa världen. Men jag kan ha fel. För i min värld så är definitivt inte söndagar vilodagar. Söndagar är alltid dagar som det ska göras såååå mycket på känns det som. Denna söndagen hade jag både träning och tävling. Först träning med Cillahästen och sen tävling för Eric.

Träningen gick sååå bra. Det var en pigg och glad liten häst men jag utmanade mig själv och jag vågade släppa lite på handbromsen i galoppen. Jag bågade släppa på innertygeln vilket har varit min lilla livlina. Dock är det fortfarande så att det är myclet prestation när det gäller galoppen. Mycket tanke och mycket krav innan det blir en galopp från min sida. Något jag måste lära mig att släpp på. 

Tävlingen för Eric gick också bra. Nya personbästa på samtliga distanser han simmade, även om det bara handlade om någon hundradel på någon distans medan det var flera sekunder på någon distans. När jag ser hur bra det går för honom blir jag lite besviken på mig som mamma. Jag känner att jag kanske hämmar honom i hans utveckling för jag inte uppmanar honom mer att tävla. Jag menar. Denna helgen simmade han två halvdagar istället för två heldagar. För att jag tyckte vi hade andra saker att göra. För han kanske hade utvecklats mer om han fått tävla mer. Jag tar bort en hel del tävlingar för honom för jag tänker att han inte vill och jag tänker också att han inte ska misslyckats eftersom det inte har gått jättebra på tävlingar tidigare. Men jag kanske ska tänka om. Precis som med min galopp. Släppa alla krav, förväntningar och tankar kring vad som kan gå fel och andra negativa tankar. Får helt enkelt tänka om!

Men nu är det måndag imorgon och då kanske jag kan få vila lite.

Kram och puss från mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar