fredag 16 mars 2018

Upp som en sol och ner som en pannkaka


Ibland går det väldigt snabbt att hamna på botten efter framgång. Eller det kanske är fel att kalla det framgång, men efter dagens träning så känns det som om jag är tillbaka på ruta ett i min ridning. Så ledsamt och så tråkigt. Jag vet innerst inne att träningen egentligen inte gick så dåligt som jag tyckte efter det avslutade passet, men då jag som vanligt har höga krav på mig så gick det inte alls bra. Jag tycker faktiskt att vi efter varje pass kommit en bit på vägen, även om det är myrsteg, så har jag utmanat mig själv, jag har arbetat med Cillahästen på ett bra och varierat sätt och faktiskt känt mig nöjd och glad efter varje ridpass. Men idag var det träning och jag kände mig inte alls nöjd. Jag kände att allting som gått så bra bara gick åt skogen idag på träningen. Visst så kanske det är ibland, men det kändes så tråkigt. Jag vågade inte riktigt galoppera då Cillahästen började busa och jag blev kanske inte rädd, men jag ville helt enkelt inte galoppera. Detta var helt klart ett nederlag för mig och jag kände mig så besviken efter dagens pass. Men imorgon är en ny dag och då får jag väl ta tag i det och tänka framåt och tänka att vi börjar om och försöker göra ett nytt bra pass, där vi kanske galopperar. Vi får se. Eller så tar jag en lite paus i galoppen nu och börjar på måndag. Vi får se helt enkelt.

Nu är jag såå trött så ögonen går i kors så jag ska gå och lägga mig och fundera över vad jag tyckte var BRA med dagens ridpass och inte fokusera på det negativa. För det var mycket som var bra. Jag fick ordning på Cillahästens högerbog, som hon bara slänger in och som man måste ha koll på. Jag lyckades få en lyhörd och trevlig liten häst i traven så visst allting var inte bara dåligt. Men visst är det lätt att bara tänka och titta på det negativa och det dåliga?

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar