fredag 23 mars 2018

Idag för 5 år sedan....



Idag för fem år sedan var Felicia på sin allra första simtävling. Hon gjorde sin debut på Sjörövarsimmet i Göteborg. Felicia var anmäld till två grenar. Bröstsim och frisim och eftersom detta var första gången hon tävlade hade vi ingen aning om hur en tävling gick till. Ingen förvarning om att det faktiskt kunde ta en evighet utan vi trodde dumma som vi var att det bara var att gå dit. Hon simmade det hon skulle och sen gick vi hem. Men när vi satt där så kom folk med fikakorgar och satte sig ner i lugn och ro. Nu fem år senare så har vi fått rutin och vi vet hur lång tid en tävling faktiskt tar och vi tittar nu på alla "nya" föräldrar som kommer och tror att det kommer gå snabbt och tänker been there, dune that och ler lite åt dom. Nä nu var jag elak...men jag gick i allafall in i simvärlden med en tanke om att det faktiskt inte kan ta så lång tid och att det går snabbt att simma. Tyvärr har jag lärt mig den hårda vägen och jag vet hur evighetslångtid det kan ta. Men jag är nöjd så länge barnen älskar det dom gör så då får väl jag som förälder bara le, göra allting för att underlätta för barnen och vara en god förälder.

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar