torsdag 8 mars 2018

Vår???



Igår när jag kom till stallet kändes det som om det var vår i luften. Det rasade lite snö från taken och det var plusgrader ut. Cillahästen rullade sig flera gånger i paddocken och fick till och med gå ut utan täcke igår. Och när jag sen skulle träna så var det barmark och det kändes verkligen som vår när jag var ute och sprang. Kändes så skönt!!! MEN så vaknade jag idag.... och vad vaknade jag till??? Jo snö!!! Det snöade ute :( och mer snö kommer. Jag har inte alls lust med mer snö nu. Vi red ut en sväng idag och tänkte rida samma runda som vanligt men när vi kom till den inte plogade delen insåg vi ganska snabbt att det inte skulle gå att rida där så det var bara att rida tillbaka samma väg som vi kom.  Men det blev i allafall en tur ut trots att det snöade lite. Så imorgon kanske vi kan träna lite i manegen.

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar