tisdag 23 oktober 2018

Analyser för sakens skull?

Ibland blir jag trött på mitt arbete. Inland blir jag trött på chefer som bara ska bestämma. Ibland blir jag trött på att vi ska göra saker för sakens skull. Ibland blir jag trött på när chefer säger att dom vill ha ett samarbete men egentligen vill dom bara bestämma. Jag blir så trött på att jag och mina kollegor ska arbeta och försöka göra världen lite bättre medan chefer som inte vet vad vårat arbete egentligen innebär bara sitter och bestämmer.

Jag kan rädda världen utifrån ett större geografiskt område eller utifrån ett större antal invånare men jag vill bli lyssnad på. Jag vill att mina chefer som ska bestämma faktiskt lyssnar på mig och mina kollegor för det är vi som är där ute och försöker rädda världen. Det är inte cheferna som sitter på kontoret och bestämmer. För vad vet dom egentligen vad mitt arbete innebär? Visst är det lätt att bestämma olika saker och göra mitt arbete svårare eller till och med motarbeta mig. Men de ska inte säga att vi samarbetar och vi gör saker tillsammans!

Jag blev lite matt idag efter mötet med vår högsta chef. En chefer som bara bestämmer och som inte riktigt förstår utan säger vi ska göra si eller så samtidigt som hon redan har bestämt hur det ska vara. Vi sitter och ägnar tid åt analyser för att beskriva riskerna med fler invånare som vi ska hjälpa och försöka rädda, där vi kommer fram till att vi inte vill eller kan och vi ser stora risker med det. Men vad spelar det för roll när hon redan bestämt sig? När högsta chefen bestämt att vi ska rädda fler samtidigt som hon vill försämra våra villkor? Jag blir så trött och jag blir så frustrerad! Hur ska jag och mina kollegor kunna rädda världen när vi blir motarbetade och inte lyssnade på? Hur ska vi kunna göra ett bra jobb när någon annan bara bestämmer över oss och inte bryr sig om hur vi mår eller hur vi ska trivas på jobbet när det är vi som är där ute? Men det kanske är så att vara chef?

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar