söndag 21 oktober 2018

Dålig mamma



Igår när jag var i affären vid 19-tiden så insåg jag vilken tur jag har som har mina barn hemma, en lördagskväll. Jag behöver inte oroa mig för att dom ska göra massa dumheter ute på stan eller i byn eller någon annanstans. Jag kände mig just då faktiskt väldigt glad över att jag inte behövde oroa mig över att Fröken F kanske står och röker någonstans eller dricker alkohol eller att hon blir skjutsad på en moped som kanske hamnar i en trafikolycka. Jag kände mig just då, en kort sekund glad över att hon är hemma. Även om jag blir galen över att hon sitter i sin säng och inte gör så mycket annat än att vara på sin mobil, prata med kompisar och lyssna på musik. Jag var faktiskt glad fram tills i natt kl 00.30, då jag var tvungen att gå upp för att försöka rädda världen. När jag kom upp lyste det i fröken F’s rum. Hon satt i sängen lyssnade på musik och ja, jag vet inte riktigt vad hon pysslade med men hon sov inte. Jag var helt säker på att jag tidigare hade sagt till henne att gå och lägga sig. Just då kl 00.30 hade jag inget tålamod och jag blev irriterad. Jag  insåg också då att jag är en dålig tonårsförälder och jag hamnar väldigt ofta i konflikt med henne. Jag vet inte riktigt vad det är för fel på mig. Jag kanske har lite för höga förväntningar eller så tycker jag att hon ska vara som det var innan. Att hon tyckte om att mysa med mig. Att hon ville umgås och hitta på saker med mig. Jag kanske är en otroligt dålig förälder som varje gång går i fällan och bli arg och irriterad på henne och har hundra konflikter per dag. Men jag vet inte vad jag ska göra. Jag är en dålig tonårsförälder men jag var en fantastisk småbarns förälder 😉 

Nu hoppas jag att tonårstiden går snabbt förbi och vi kan börja kommunicera igen utan alla dessa konflikter. Jag vill vara en bra mamma men det går inte när jag inte förstår henne och hon hela tiden gör tvärtemot vad jag säger. Så jag hoppas på mycket ork och mycket hjälp från någon 😉så jag överlever dessa åren eller så ber jag att det snart är över för jag tycker inte om att vara en dålig förälder 😨

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar