lördag 6 oktober 2018

Äntligen 😁



Idag fick äntligen Cillahästen på sig skor runt om. Hon har varit utan skor i ca 3 veckor nu och hennes framhovar har blivit lite bättre, eller mycket bättre, men fortfarande inte ok. Hon har svag puls fram och ömmar fortfarande på sin lädersula. Hovslagaren trodde dessutom att anledningen till att hon krånglar när man skor fram är på grund av att hon vid flera tillfällen fått sömntryck. Att hovslagarna har slagit i sömmen fel helt enkelt. Stackars lilla Cillahästen 😥

Ibland skulle jag önska att hon kunde berätta vad som är fel och vad vi ska göra för att det ska bli bättre. Vem vet hur hon blivit behandlad i Danmark? Eller hur hon egentligen blev behandlad när hon var hos hästhandlaren eller hos de förra ägarna. Jag kan bara tänka och gissa mig fram men jag vet inte. 

Jag har egentligen hundra tankar och funderingar kring Cillahästen och ibland funderar jag på om det inte vore lättare om hon kom till någon som kan mer än mig. Även om jag kan så tror jag att hon behöver andra saker än bad jag kan. Samtidigt som jag kan känna bandet vi fått och hur hon nu faktiskt litar på mig, om än lite tveksamt. Men tankarna snurrar för fullt och jag vill ju Cillahästen väl.

Men nu har vi fått order om att rida, rida och åter rida så det är väl det vi ska göra nu och sen får vi se vad som händer och sker.

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar