fredag 12 oktober 2018

Min egna lilla arbetsmyra



Idag var jag på Elmia hotar show. Vilka hästar, vad massa saker det finna och vad jag önskar att jag var miljonär 😉 det fanns så mycket saker och så mycket fina hästar över allt. Saker som jag egentligen inte behöver men som man vill ha. Jag tror nog att jag hade kunnat shoppat en hel del. En del fina schabrak till Cillahästen och lindor. Tyvärr kan jag nog tycka att Göteborgs borde show är bättre. Det är ändå kul att åka och titta. 

Jag köpte inte så mycket. Jag köpte boots till Cillahästen då det är lerigt ute och kardborren slits och så köpte jag ett fint dressyrspö till mig. Hade gärna köpt en fin hjälm men jag har inte pengar till sånt just nu. Får spara till Göteborg så kan jag köpa en till fin 😉

När jag kom hem sen åkte jag till stallet och red min lilla häst. Just nu känns allting så positivt. Idag var en dag som bara kändes hur bra som helst. Hon arbetade på och frustade och bar nöjd. Hon är faktiskt en riktigt positiv till arbet och älskar att göra saker. Så just nu känns det positivt igen fast jag har fortfarande inget tålamod och jag kan fortfarande tänka att om någon vill köpa henne för det jag vill ha så kanske jag säljer henne. Jag hade ju trots allt hoppats att jag hade kommit längre och min förhoppning var ju att jag hade kunnat varit ute och tävlat någon gång per termin. Men det kommer väl. Just nu jade jag väl önskat att min häst var där jag hade tänkt och eftersom jag inte har tålamod så kan jag i perioder känna att jag kanske skulle ha det bättre med en annan häst 🤔även om jag verkligen älskar min lilla häst 🦄 Nu är ju det inte så att jag har lagt ut henne för försäljning och kommer nog inte göra det heller men tanken finns där ibland och ibland hade jag önskat att jag hade en annan häst när allting känns jobbigt och mitt tålamod inte finns där. Men men.... jag kämpar vidare så får vi se.

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar