tisdag 30 oktober 2018

Idag kom jag till insikt



Idag kom jag till insikt. 43 år har jag levt mitt liv. Jag har alltid varit lite tjock jämfört med mina vänner, alltid varit den som tyckt om mat och alltid den som fått köpa en storlek större än mina vänner. Jag har nog hela mitt liv.... eller kanske inte hela men väldigt många år av mitt liv tyckt jag varit lite för tjock, haft lite för dålig karaktär och haft lite för dåligt samvete över att jag tyckt om mat, godis och glass. Men idag eller igår rättade sagt så kom jag till insikt. Visat det är hälsosamt att äta nyttigt, att inte väga för mycket osv osv. Men jag är faktiskt nöjd med mitt liv. Visst jag skulle gärna vilja gå ner några kilon till men jag har insett att jag inte längre vill vara trådsmal, som mitt mål ett tag var. Jag är faktiskt nöjd med min kropp. Jag är nöjd med hur jag ser ut. Hur jag mår och hur jag väger. Men som sagt. Jag kan vägra mindre och jag kommer försöka gå ner dom där sista tråkiga kilona men jag kommer inte äta massa olika dieter eller sluta äta godis eller glass eller annat jag tycker om för jag vill inte ägna ytterligare massa år med att få dåligt samvete över vad jag äter och vad jag väger. Kanske har det med åldern att göra? Jag vet inte. Men jag kanske kommer gå ner något kilo till eller så gör jag det inte. Men huvudsaken är att jag känner mig nöjd! 

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar