fredag 12 oktober 2018

Morgonrutiner



Ibland känner jag mig som en dålig mamma. Jag vet ju innerst inne att jag nog inte är det men ändå. En sak som jag känner att jag har dåligt samvete över som förälder är att vi inte har någrabra morgonrutiner. Eller det har vi men inte sådana rutiner jag egentligen skulle vilja ha. Min önskan hade varit att vi alla satt ner och åt frukost tillsammans. I allafall jag och barnen då herr T försvinner iväg redan kl 5,30 på morgonen. Att vi som var kvar hemma satt ner tillsammans och pt frukost, pratade lite kanske om dagen som kommer och sen försvinner alla iväg. Tyvärr går inte det. För fröken fräken och jag är alldeles för lika på morgonen och vi har inte riktigt något bra morgonhumör. Inte så tidigt i allafall. Så nu när barnen är större så tar jag fram frukosten och väcker dom sen går jag och lägger mig tills dom är klara och då går jag upp och äter frukost i lugn och ro. Vi har försökt att äta frukost ihop men det blir inte riktigt bra. Vi har försökt att sitta och små prata i bilen på väg till skolan och det blir inte heller jättebra. Vi är helt enkelt inte morgonmänniskor jag och fröken fräken. Så för att inte få konflikter på morgonen får hon sköta sig själv på morgonen och jag ligger och drar mig. Jätteskönt men samtidigt hade det varit mysigt med en frukost tillsammans som en vardagsrutin.

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar