lördag 27 april 2013

Hoppning och Dressyr....

Oj oj oj vad jag var trött igår. Jag hoppade Shotten igår för Lena. Gick så där. Kände mig lite besviken efter min ridning, vilket jag kanske inte borde ha gjort, men jag gjorde det i alla fall. Hoppningen på Shotten gick egentligen inte jättedåligt, men ett hinder gick inte alls. Men det var mitt fel. Men varje gång vi red mot hindret och vi skulle hoppa det så stannade han. Men det positiva är ju att jag satt kvar trots att han stannade. Han gjorde det varje gång. Inte skoj och inte kul och det innebar att min självkänsla försvann lite. Men men....Jag vet att jag inte är så bra på hoppning och det var en bättre hoppgrupp jag red i och det gick väl hyfsat bra. Men ändå blev det en liten besvikelse. Sen var det dressyr med Lufsen. Jag tycker väldigt mycket om Lufsen och det känns väldigt bra att rida honom. Men dressyren kändes lite seg igår och det kändes så där. Ställde honom för mycket och det blev inte riktigt bra. Han var inte heller speciellt fokuserad ibörjan, men det gick bra mot slutet. Men summan av min ridning är väl att jag hade en si så där känsla i kroppen. En känsla av att det gick toppen och ingen känsla av att det gick skit...Men det kunde alltid gått bättre och det kunde alltid gått sämre....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar