fredag 12 april 2013

Insikt!!!

Nu har jag kommit till insikt! En polett har trillat ner i min lilla hjärna och jag har fått en aha upplevelse. Visst är det fantastiskt? Jag har ju som sagt var börjat rida Jet igen och nu har jag ridit henne i två veckor och jag har insett att det är väldigt bra för min ridning. Idag när jag red dressyren på Lufsen och han gjorde något lite hopp och busade lite, så blev jag inte så stressad som jag brukar bli. Jag tog det givetvis lite lugnt nästa gång vi kom till det stället han busade på, men hade det varit för en vecka eller två sedan så hade jag blivit livrädd. Men något hos Jet gör att jag blir lite modigare, lite säkrare på min ridning. Jag vet inte vad det är. Men något hos henne tar fram det bästa av mig på något konstigt sätt. För när jag rider henne måste jag själv ta mig igenom saker som jag i vanliga fall blir rädd för. Så jag ska fortsätta rida henne och jag ska ta med mig den styrkan jag faktiskt har när jag rider henne in i mina vanliga lektioner. Så nu känner jag en positiv anda i min ridning och det känns skönt. En bra start på helgen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar