fredag 5 april 2013

Lycka!!!

Tänk vad lycklig man kan bli av att bara få rida ute i en padock. Och tänk vad allting bara flyter på när man är avspänd och tycker att allting är super att få rida ute?! Idag flöt allting på och allting gick bra med min hoppning. Visst, jag hoppade lite snett på ett hinder flera gånger, men tempot och takten gick bra. Jag kände mig supernöjd, vilket jag inte har gjort på flera veckor med min ridning. Det kanske faktiskt är så att det är bra för mig att rida Jet? För det jag måste kämpa med när jag rider henne gör ju min ridning bättre på dom andra hästarna? Eller så är det bara så att när jag rider henne så blir det ju mer ridning per vecka. Men det spelar ingen roll. För nu ska jag njuta av min hoppning och jag tyckte inte det var speciellt högt att hoppa 60 cm. Visst, det var bara ett hinder, men det gick bra och jag blev inte ens rädd när Figaro bockade lite efter ett hinder. För det är ju som Lena och jag pratade om när jag berättade om min olustkänsla när jag rider Lufsen, så oavsett vad Lufsen har gjort, så har jag ju alltid suttit kvar. Det har ju inte ens varit i närheten av att jag skulle ramla av. Och så var det idag. Figaro började dra ner huvudet och gjorde några små hopp och jag fortsatte bara att driva och få upp huvudet. Jag tror faktiskt att jag blev mer irriterad än rädd. Så det var en bra känsla. Så nu kan jag njuta av min helg till max.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar