torsdag 18 april 2013

 
Idag fick jag chansen att träna för en tränare när jag red Jet. Det gick bra. Jag fick massa tips och idéer....men massa saker jag måste jobba med. Det var skoj att rida för henne, men jag är så fundersam vad ägarna vill med Jet och vad jag får göra. Kanske ska prata med dem. För det jag skulle vilja göra är att dels träna för en tränare och jag skulle vilja delta i några tävlingar. Inget avancerat på något sätt, men ändå bara för skoj skull. Men ibland funderar jag på vad ägarna vill och inte vill med Jet. För saken är den att det står en häst på andra sidan stan, nära mitt arbete...eller kanske inte nära, men 10 minuters bilväg från mitt arbete, där ägaren vill ha hjälp och hennes ambition är att hästen ska ut och tävlas och tränas med och då skulle även jag få göra det. Men jag ska dit och provrida i alla fall på söndag, så får vi väl se...Känns ju inte så snällt att bara överge Jet heller, för jag tycker verkligen om henne. Det tränaren sa var att även om Jet bara går 3-4 dagar i veckan så kommer hon bygga upp muskler, men att det kommer ta längre tid än om hon reds varje dag eller oftare. Så det kan jag ju i alla fall ha i bakhuvudet att det finns hopp....Men jag har i alla fall kommit fram till att jag ska rida en "privat" häst någon gång i veckan för det är bra för min ridning och så får vi se hur mycket tid jag har till hösten om jag ska fortsätta rida i min måndagsgrupp, men mina specialgrupper ska jag i alla fall fortsätta med....Älskar verkligen min ridning i mina specialgrupper.......Och imorgon är det dags för hoppning!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar