onsdag 17 april 2013

Piggelin...

Igår efter min träning åkte jag upp till stallet och red Jet. Hon hade inte blivit riden sen i förra veckan någon gång...Tisdags förra veckan om jag kommer ihåg rätt. Och då hade hon bara gått måndag och tisdag. Sen tappade hon sin sko och hovslagaren kom inte förrän i helgen. Så hon var så pigg när vi red i padocken igår. Jag hade jättesvårt första 30 minutrarna att få något vettigt gjort. Det var en kamp mellan mig och henne kändes det som. Inte skoj. Sen så gick det väl hyfsat bra...eller inte egentligen. Hon var pigg och när jag lät henne gå i sitt övertempo [enligt mig] när vi travade så slappnade hon av lite. Men jag tänker att så ska det inte vara. Hon har nog i och för sig väldigt stora steg, men det kändes som det gick jättefort, om ni fattar vad jag menar. Men i dag kommer Erika att rida henne, och sen på torsdag kommer jag att rida för en tränare och sen tänkte jag att jag skulle försöka hinna longera henne på fredag innan min hoppträning. Sen i helgen så hinner jag tyvärr inte...Men då har hon faktiskt gått fyra dagar av sju. Det är väl inte så dåligt? Bättre än inget i alla fall. Tyvärr kommer det ju inte bli så nästa vecka för jag tror inte att jag får till det. Men jag tror att det viktigaste är att jag tränar för en tränare i alla fall en gång i veckan. Tror att jag ska kolla med Myran om hon inte kan komma ut och rida henne någon gång för att jag ska få lite tips om hur jag ska göra....Får prata med Myran på fredag =)

1 kommentar:

  1. Det kan jag göra Tina ;) Om det är Ok med ägaren såklart =)

    SvaraRadera