söndag 21 april 2013

Kluven...

Tidigare idag provred jag en häst. En trevlig liten häst, men den kunde inte så mycket. Och jag kände att jag fick inte så mycket ut av att rida den, även om jag bara red typ i 30 minuter för det var dammigt i padocken och sen var det inte så nära till manegen som jag trodde. Visst det var en stor och fin manege och en stor och fin padock och det kommer bra tränare dit. Men det tog nog 15 min att gå dit och det tar det ju till den lilla lilla manegen där Jet står. Det som är trevligt med Jet är att hon troligen är mer utbildad än vad Nordic är. Sen har jag svårare med Jet än vad jag troligen skulle ha med Nordic. Så frågan är vad jag ska göra? Jet är en betydligt större utmaning på flera sätt. Men det tråkiga med henne är att hon endast går när jag rider samt när en annan tjej rider. Tror inte ägaren rider något alls och då rider hon nog bara ut i lite skritt en liten runda på helgen. Nordic ska enligt ägaren gå varje dag med kanske en vilodag. Det jag kan tycka är både för och nackdelar med att Jet står i ett eget stall är att jag får och kan göra som jag vill. Nordic står i ett hoppstall där flera är ute och tävlar och håller på och jag tror att det är mer "snobbigt" om ni förstår vad jag menar. Men vi får väl se vad ägaren tyckte men jag tror att jag kommer fortsätta med Jet även om hon är svårare att rida. Nordic kändes bra att rida men inte så välriden och [nu ska jag inte prata illa om ägaren] ägaren var kanske inte jätteduktig ryttare, så jag vet inte hur bra hon blir riden om ni förstår vad jag menar. Men om jag bara får en struktur på mitt liv och jag har sprungit Göteborgsvarvet så behöver jag ju inte träna så mycket och då kan jag lägga mer tid på Jet kanske så att hon går mer och kanske kan få en regelbundenhet i att träna för någon.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar