fredag 8 december 2017



Ibland funderar jag på vad det är för fel på mina barn ;) idag skulle vi shoppa vinterskor. Ja, barnen har inte fått några än då de inte varit intresserade. Felicia ville inte ens följa med utan jag fick muta henne med att jag betalat hennes fredagsmys. Sagt och gjort. Vi åkte till stan för att shoppa skor! Felicia hittade ett par Uggs liknande skor, vilket inte direkt är anpassade till det svenska vädret. Så hon fick inte köpa dem. Sen gick vi i ytterligare två affärer men hon hittade inga skor hon ville ha, förutom ett par nya addidas skor. Inte heller anpassade för den svenska vintern ansåg jag. Eric provade i allafall ett par skor men längre än så kom vi inte. Så inga skor till någon av barnen. Båda går fortfarande i sina sneakers varav Erics är helt söndriga. Men vi får väl ta nya tag en annan dag för jag orkar inte. Det går inte att gå i affärer med dom. Varken Eric eller Felicia är intresserade av att köpa kläder eller skor och dom tycker inte om att gå i affärer och jag bygger upp någon slags ångest redan när jag tänker på att vi ska gå i affärer ihop. Så det är ju egentligen dömt på förhand att misslyckas. Men vi måste köpa skor så det är väl bara att försöka igen och igen och igen tills dom har det dom behöver. Litet problem för andra men ett stort problem för mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar