fredag 15 december 2017

Kan man älska en häst villkorslöst????



Jag vet att jag tjatar om min lilla gula häst men jag älskar verkligen den här utsikten. Att titta mellan hennes öron. Att veta att detta är min alldeles egna vän, som finns där för mig. Känns som om jag är tonåring igen och har dom där känslorna man hade då. 

Jag har ju tidigare berättat att jag haft en svacka och inte riktigt varit motiverad när det gäller min träning men nu tror jag att jag börjar få tillbaka motivationen. Idag var det stallträning. Och jag fick så mycket nya saker att träna på och det var riktigt roliga övningar. Så nu ska jag öva öva och åter öva. För jag vill ju komma framåt och jag vill ju nå alla mål som jag har satt för oss och då måste jag träna.

Det jag märkte idag när jag tränade och som även Anna-Carin och Therese sa var att min eftergift måste komma direkt när Cillahästen gör rätt. Något jag egentligen inte tänkt på trots att jag har en stor oro över att jag har för hårda händer.  Låter motsägelsefullt  jag vet. Men idag var det så tydligt. Så det var så bra dom sa direkt när jag behövde ge en eftergift och övningen vi gjorde var så bra att se när min eftergift var för sen. Så nu ska jag öva öva och öva....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar