torsdag 21 december 2017

Tänka sig...



Jag vet att mycket just nu handlar om min lilla häst ;) men jag kan inte hjälpa det. För det är en sån stor del av vad jag gör på dagarna så därför måste jag få berätta och delge så mycket som möjligt om henne och våra framgångar och motgångar. Idag var det en personlig framgång samtidigt som jag faktiskt kunde känna en motgång. Jag har inte ridit henne på någon dag nu. Dels för jag hoppats på att all snö ska försvinna från manegetaket så jag slipper sitta på hästryggen när det rasar och dels för att min motivation är si så där. Men jag har longerat henne i allafall och arbetat lite från marken. Men idag red jag trots eventuellt ras från taken. När jag kommit in i manegen och arbetat henne lite från marken så skulle jag hänga upp min jacka på sargen och precis när vi stod där så rasade det ordentligt från stalltaket som är byggnaden precis mitt emot. Cilla hoppade till lite. Jag fortsatte arbeta henne från marken en liten stund innan jag satt upp. Det knäppte lite här och var men Cillahästen brydde sig inte. Sen rasade det ytterligare två gånger från byggnaderna jämte manegen. Men Cillahästen var cool lugn. Så bara att sitta och arbeta henne medan det rasar  snö från byggnaderna jämte hade jag inte gjort för något år sedan kanske inte ens förra året. Men nu gjorde jag det och vi arbetade på bra :) MEN nu till min motgång. Det är min rädsla. Min rädsla att galoppera Cillahästen. Jag vet inte varför men så fort jag tänker på det så får jag en känsla som inte känns bra. Även om jag vet att passet i trav och skritt gått jättebra och jag tänker att nu ska jag öva på att galoppera, så blir det bara en tanke för den där känslan av feghet och av rädsla finns där. Så det blev ingen galopp idag :( men kanske imorgon? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar