tisdag 1 oktober 2013

Andras tankar...rätt eller fel????

Jag är väl som dom flesta andra tror jag...Jag läser några bloggar. Några bloggar som handlar om hästar, några bloggar som kändisar skriver och några bloggar som jag har hittat som jag bara tycker är allmänt roliga. MEN det jag har börjat störa mig på, och som kanske andra stör sig på hos mig, är att det några skriver är precis som att det är sant. Att dom vet bäst, göra allting bäst och när dom misslyckas med något så blir det så STORT!!!

Det jag tror att man ska tänka på när man bloggar är, vilka läser bloggen???? Några bloggar jag läser skriver mycket om sin kropp och hur dom mår och inte mår. Helt ok, för det gör jag med. MEN varför älta (kanske jag gör, så jag säger kanske emot mig själv) och varför skriva massa om sin viktnedgång och att man bara mår bättre av att vara smal. Att man blir snyggare när man är smal, att man skulle klara av mer saker bara för att man är smal. Vad ger det för signaler till unga tjejer, kanske till och med barn som följer bloggen? Visst jag skriver om min vikt och att jag är TJOCK, men om jag visste att jag nådde ut till flera hundra varje vecka och faktiskt kanske unga tjejer, små tjejer som såg upp till mig av olika anledningar, då kanske jag inte hade skrivit så mycket om det. För är det inte så att vi säger att alla är bra som dom är. Att vi inte ska vara så kroppsfixerade? Men vad ger det för signaler när någon som är en förebild pratar om hur tjock hon/han är?

Så nu har jag bestämt mig att sluta läsa vissa av dom bloggarna jag läser för jag har insett att jag bara stör mig på innehållet. Innehållet som handlar om vikt, att det dom gör bara är jättebra eller jättejobbigt eller jättedåligt. Så nu ska jag hitta bloggar som ger mig inspiration och som jag inte stör mig på!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar