torsdag 3 oktober 2013

Rätt eller fel....

Ibland funderar jag på om mina beslut alltid är rätt. Här om helgen så hade Tokarp 30 års jubileum och då insåg jag att jag kanske trots allt faktiskt saknade stallet lite. Visst jag ÄLSKAR verkligen att rida Jet och träna lite när jag vill och inte behöva passa tider, men samtidigt känns det konstigt att inte vara där. Inte veta vad som händer och jag kände mig faktiskt lite som en utböling. Så på sätt och vis saknar jag den gemenskapen och personerna som finns där. Jag vet inte vad jag vill längre. Jag är lite förvirrad...Trots att jag vet att min tid inte finns och jag gärna vill fortsätta att utvecklas med Jet och ha lite träning på henne. Men jag saknar lite liv och rörelse, samtidigt som jag får ha stallet som jag själv vill.... Visst är det frustrerande att både vilja ha kakan och äta den? Men jag ska köra på ett tag nu med bara Jet och kanske när jag får tummen att lära mig köra med transport och att jag får en bil med dragkrok så kanske jag kan åka till Tokarp på lite träningar???? Men OM man har egen häst så kan man inte hålla sig kvar vid en mysig ridskola bara för att eller kan man det?

Visst Jet är inte min häst, men det är ju bara jag som rider henne och som verkligen pysslar med henne. Så jag vet inte om jag gör fel som behandlar henne som min egna häst fast jag inte har alla krav på mig....????

Men nu har jag pratat med Elin, min tränare och vi ska göra en plan för min ridning och jag hoppas verkligen att jag får möjlighet att komma ut lite på tävlingar. Så om någon där ute vill lära mig att köra med släp och har en bil att låna mig någon gång ibland för att jag ska kunna komma ut på någon tävling, så hör bara av er =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar