torsdag 17 oktober 2013

Mörker....

Idag gjorde jag något jag inte trodde att jag någonsin skulle göra. För bara ett år sen var det helt uteslutet och förra vintern också... Även denna våren, men idag tog jag på mig reflexväst, massor av reflexer på Jet och red ut... Själv!!! Jag red i och för sig en väg med gatubelysning och var bara ute i 20 minuter eftersom jag red lite fel... Red upp första vägen i stället för andra som jag tänkt. Men jag red på vägen hela tiden och genom samhället en liten bit och det gick bra. Hon var lite spänd och jag var spänd men jag tror att det kommer gå bra i vinter. Min plan är att rida fyra dagar i veckan. Två dagar på veckan och helgen. Jag tänkte att jag rider en kort runda ut på veckan som jag gjorde idag. En sväng till manegen på veckan och sen på helgen beror det på väder och vind :) liten bra tanke va?

Men jag måste ändå säga att jag är stolt över mig själv. Att rida ut i halvmörkt (mörker egentligen men eftersom det var gatubelysning bit det halvmörker) och alldelles själv. Men jag red ju där det fanns folk och Jet skötte sig bra. Blev lite rädd för en person som kom ut från en infart där det var helt mörkt och hon såg inte personen först. Tur att det inte kom någon bil när hon hoppade till ... Men det var en bra liten runda eftersom det var gatubelysning hela vägen.  

Så tänk vad jag har utvecklats :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar