onsdag 30 oktober 2013

Idag hade jag ett fantastiskt roligt dressyrpass i paddocken för Elin. Vi arbetade mycket på att få henne i fin form, vilket vi fick men även på att jag ska kunna sitta ner i traven. Så jag red för första gången utan stigläder, vilket jag faktiskt aldrig har gjort innan på Jet. Det gick väl sisådär i början, men efter ett tag gick det faktiskt hyfsat bra. Riktigt stolt över mig själv.

Vi pratade även en del Elin och jag och det bästa för Jet är att få gå sex dagar i veckan, vilket jag inte har någon möjlighet till om det inte är så att någon har ett annat arbete till mig och mina barn klarar sig själva. Det bästa för Jet är att få gå sex dagar i veckan, kanske tre av dem i paddocken och arbeta igenom ordentligt och sen ut tre. Elin undrade om inte ägaren kunde skritta ut henne två dagar i veckan i alla fall och visst det vore väl det bästa, men tyvärr har hon inget intresse av att rida Jet. Kanske någon gång bara, men inte på veckorna tror jag inte. Detta innebär att jag tyvärr bara har tid att rida fyra gånger i veckan, men klarar jag av att hålla det i vinter så bibehåller hon förhoppningsvis sin fina form, dvs de muskler vi lyckats bygga upp och den kondition hon har, för att till våren kanske kunna ut och tävla lite i dressyr. Så skärpning nu....

Min plan är i alla fall att på måndagar rida ut en kortare runda eftersom jag kommer upp till stallet sent. Onsdagar ska jag ta mig bort till paddocken/manegen och rida minst 40 minuter och arbeta på olika saker, som jag ska ha planerat. Kanske försöka arbeta mycket med takt och tempo och givetvis med min sits. Lördag och söndag, beroende lite på väder och vind, men en långtur ena dagen och manegen/paddocken andra. Sen om det finns någon där ute som har lite tid över kanske kan motionera henne en dag????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar