tisdag 29 oktober 2013

Blåst...

Jag har kollat lite på gamla inlägg och några jag skrev i början av min tid med Jet. Det var verkligen med skräck som jag red henne. Jag minns hur jag led varje gång jag skulle rida henne och jag total vägrade att rida ut själv eller rida i paddocken själv. Så jag måste verkligen ge mig en stor eloge att jag faktiskt rider henne utan några större bekymmer nu. Jag red ut en liten sväng idag. En liten runda som tar ca 40 minuter men det gick jättebra och det blåste och regnade om vartannat. Men jag både travade och galopperade lite. Inser att jag måste ta mig bort till slinga/galopp rundan innan det blir vinter och snö så att hon får galoppera lite. Tror att det blir lättare att rida den rundan själv så jag får göra lite som jag vill.

Jag har massor att lära och massor jag måste arbeta med när det gäller både min ridning och hur jag ska hantera henne på bästa sätt, men nu är jag i alla fall inte rädd när jag rider ut, även om jag kanske inte galopperar i full fart utan jag vill att det ska vara kontrollerat och visst är jag lite skeptisk till att hoppa henne, men det måste jag komma över. För jag vill verkligen ut och hoppa henne lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar