fredag 25 oktober 2013

Mörkt!!!

Nu är det riktigt mörkt ute på kvällarna! Jag var inte uppe i stallet förrän vid 19 tiden igår och det var jättemörkt. Tanken var att jag skulle gett mig iväg till manegen men det blåste, regnade och var allmänt tråkigt väder så jag longerare henne i 30 minuter i hagen. Eftersom det inte finns någon belysning vid hagen så satte jag på parkeringsljuset på bilen först men vågade inte ha på det så länge så jag stängde av det. Ville ju komma hem också :) sen blev det lite till i mörker. Men det gick bra. Jet fick springa av sig lite i allafall. Imorgon blir det tyvärr en snabbis upp till stallet men ska försöka komma ut en snabb sväng med henne så att hon får röra på sig. Sen på söndag ska jag ta mig till manegen och rida igenom henne riktigt. På måndag kväll tänkte jag testa att rida med pannlampa och se lite hur hon reagerar. Ägaren säger att hon är van vid det. Då blir det lite lättare att rida på veckorna. Nu ska jag rida sent på måndagar. Kanske longerare henne så länge det är ok underlag i hagen på måndagar, rida i manegen onsdagar och lördagar och ut på söndagar så att det blir lite variation.

Nåja, vi får väl se... Men det är bra att ha en tanke och dagar jag ska rida är också inplanterat nu. Passar mig bra och ägaren bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar