lördag 26 oktober 2013

Hur gör ni???

Idag skulle jag ha ridit i manegen men på något sätt så lyckades jag boka in massa saker. Vi skulle gå tipspromenad som anordnades av Felicias gamla klass, sen ska jag hjälpa till på simlägret och sen trevlig tjejträff =)

Men det var tråkigt väder idag. Det blåste och regnade och var bara allmänt tråkigt. Tyvärr finns det inte någon paddock där vid stallet och den närmaste paddocken är kanske 20 minuter bort. Inte så skoj, absolut inte nu när det blir mörkt ute och bara regn och rusk. Hur gör ni som inte har paddock eller manege speciellt nära? Rider ni ut varje kväll eller hur gör ni på vinterhalvåret?

Just nu är Jet fin i kroppen och vi har lyckats börja få muskler på henne samt har hon börjat få lite kondition. Så om jag fortsätter att bibehålla den formen som hon är i just nu så måste jag rida henne. Min tanke är att rida fyra gånger i veckan bara för att bibehålla hennes form. Så jag får väl bara palla mig iväg på kvällarna till manegen och sluta sova så mycket.

Men det vore super kul att höra hur ni gör på vintertid och hur ofta ni rider =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar