lördag 19 oktober 2013

Härlig höst!

Idag när jag vaknade så var det frost på marken och kallt. Det var ca -2 grader ute. Jag hade bestämt tidigare i veckan att jag skulle rida ut med en kompis så det var bara att bege sig till stallet. Jag tog faktiskt inte på mig mina vinterkläder för då har jag ju inget när det blir riktigt kallt. Vinterstövlarna får komma på kanske i mitten av november och vinterjackan likaså.

Nåja det var riktigt härligt att rida ut. Jet var dock super pigg eftersom hon knappt har blivit riden i veckan och bara när vi red för att möta min kompis hann hon bli rädd/hoppa till några gånger. Men det är väl så med hästar tror jag att det blir lite pigga när det blir kallt och det gör även att hon blev lite extra hoppig. Men det var en trevlig ridtur. Vi red en sväng i skogen trots att det var älgjakt, men jag var väl utrustad med reflexer och vi lär nog ha hörts en del eftersom vi pratade på. Men det var trevligt. 

Inser just nu hur trevligt det är att rida ut. Sen tycker jag ju väldigt mycket om att rida i paddocken. Skulle ha tränat på tisdag för Elin men hennes hovslagar kommer tydligen så vi får försöka hitta en annan dag. Men nästa vecka blir det i allafall två dagar i manegen för då ska jag rida när det är mörkt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar