måndag 14 oktober 2013

Första dagen av många....

Igår var jag uppe i stallet, vilket jag inte har varit på länge på grund av semester och annat. Men igår var jag uppe och vi red bort till manegen/paddocken och eftersom det var helt ok väder så beslutade jag mig för att rida ut. Precis när vi kom till paddocken så tänkte jag att jag skrittar ett varv och värma upp med trav. Planen var att öva på raka linjer, alltså rida rakt upp och göra en halt. Men när vi började rida så var det något djur, precis vid paddocken i skogen vilket gjorde att Jet blev rädd och hoppade till. Sen så beslutade jag mig för att vara på andra änden av paddocken. Vi började trava och ställa och lösgöra i båda varven, vilket gick bra. Sen galopperade vi lite, för hon var lite spänd. Sen vet jag inte vad som hände, men jag tänkte om och det blev inte något arbeta med raka linjer. Utan jag arbetade med galoppen och jag arbetade på att ha kontroll i galoppen, vilket jag inte brukar ha. Det gick rätt bra faktiskt. I alla fall bättre än förväntat. Så i veckan är tanken att jag ska rida onsdag, torsdag och fredag. Rida ut på lördag med en kompis.

Nåja, i veckan ska jag fortsätta arbetet i paddocken. På onsdag ska jag rida 1 timme i paddocken vilket vi inte brukar göra. Så om jag rider 1 timme i stället för bara 30 min som jag brukar så kanske vi kommer någonstans i vårat arbete...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar