söndag 27 oktober 2013

Vilse....

Idag var min plan när jag åkte upp till stallet att rida i manegen, men det regnade inte och det var helt ok väder, så jag tänkte att jag skulle rida ut en sväng. Min tanke var att rida en runda på ca 1 timme max. Ägaren har berättat att man kan rida en grusväg och komma upp vid stallet jämte där Jet står. Så sagt och gjort. Jag red iväg. Men när jag kom till en väg som delade sig blev jag osäker och gick på min känsla och red rakt fram i stället för höger. För höger kändes helt fel. Så jag red rakt fram. En jättebra väg och vi travade rätt mycket. Sen tog vägen bara slut. Men det gick en liten skogsstig in i skogen och jag tänkte, som egentligen inte har något lokalsinne, att om jag rider in i skogen så borde jag komma till den grusvägen som jag letade efter. Så sagt och gjort så red jag in i skogen på skogsstigen. Vi red och red och jag blev mer och mer fundersam över om jag verkligen var rätt. Men det var helt ok väder och det var ljust så jag fortsatte. För någonstans tänkte jag att jag borde komma ut på en grusväg snart. Efter ett tag så kom jag fram till ett hus och där fanns det en grusväg. Jag red först höger men då kom jag ingenstans utan bara till ett hus och där var det stopp, så jag vände och fortsatte grusvägen. När jag red förbi huset jag kom upp ifrån tänkte jag att jag kanske skulle rida samma väg tillbaka, jag ville ju rida en runda. För huset som jag kom upp vid måste ju ha en väg ut till samhället. Så jag fortsatte en bit, men det kändes osäkert. Sån tur var så var det lite folk ute vid ett hus och krattade löv, så jag var tvungen att fråga. Och gissa??? Vi var på rätt väg!!!! Så skönt.

Uteritten blev betydligt längre än vad jag hade tänkt. Jag hade som sagt tänkt 1 timme men det blev kanske 1,5 timme eller lite mer. Men Jet skötte sig jättebra. Hon var väldigt pigg, men det var inga hopp eller knasigheter överhuvudtaget under hela ritten. Vi travade mycket, men galopperade även en del. Så kul =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar