fredag 16 november 2012

Äntligen!

Mille

Jag säger bara ÄNTLIGEN så rider jag Mille igen på hoppningen. Hoppningen idag gick bra och det var skoj =) Visst, vissa vägar blev inte bra, men det löste sig iallafall. Men det jag kom fram till idag, trots att han "pep" lite efter ett hinder och han bara "drar" iväg ibland och jag inte alltid har koll/kontakt med honom, så blir jag inte rädd. Jag förstår inte varför jag inte blir det. För hade jag ridit Shotten så hade jag blivit RÄDD för minsta lilla. Visst är det konstigt med psyket ibland? För om jag ska analysera och problematisera detta lite, så vet jag att jag kan och jag vet att jag (enligt mig iallafall) rider jag tillräckligt bra nu för att klara av mycket. Givetvis är det massa saker jag behöver lära mig, men jag är mer säker på min ridning nu, så jag borde inte behöva bli rädd. MEN ändå blir jag det. Jag fattar inte varför...Måste komma förbi den spärren där jag blir rädd och där jag låser mig, bara säger att jag inte kan eller tänker inte göra det. Kan någon snälla förklara detta för mig och snälla hjälpa mig med hur jag ska komma förbi detta. För jag förstår verkligen inte då jag tycker at jag kommit längre i min ridning men min rädsla gör att jag troligen inte kommer att utveckla min ridning mer och jag inte kommer förbi detta.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du red bra ^^

    Vinn ett porträtt på din favorithäst! Enkelt att vara med! =)
    http://trinnie.blogg.se/2012/november/vinn-ett-portratt-pa-din-favorithast.html

    SvaraRadera