tisdag 6 november 2012

Figaro!

Foto: Myran

Igår var det måndag igen och det innebar ridning i måndagsgruppen. Vi skulle hoppa. Jippi! Eftersom det faktiskt gick helt ok på tävlingen i söndags så kändes det kul. Jag var i och för sig lite osäker på vem jag skulle få rida med tanke på att Figaro hostat lite den senaste tiden, men hoppades på att jag skulle få rida honom. Hade ridit honom vid ett tillfälle innan då vi hade bomarbete och även hoppat något litet kryss, vilket var superskoj. Sagt och gjort, vi hoppade enstaka hinder från tävlingen i söndags. Och vad skoj det var. Jag vet i och för sig inte om det gick jättebra, men min känsla var att det gick bra och jag försökte verkligen tänka på vägarna, tänka på farten osv. Figaro är nämligen en häst som löser sina problem mer eller mindre med att springa ifrån dem. Tänker man inte på tempot och takten så springer han och han ökar farten. Jag har tidigare skrivit att jag tyckt det var jobbigt att rida honom och jag inte tyckte om att rida honom. MEN jag måste faktiskt omvärdera detta. Han är riktigt rolig att rida. Det enda är att jag hela tiden måste tänka på ALLT jag gör. Jag måste tänka på att inte släppa kontakten med honom och ha min skänklar intill osv osv men vad jag lär mig saker på honom. Hoppningen gick i allafall super och jag var jättenöjd när jag åkte från stallet. Dock var jag supertrött när jag kom hem eftersom jag inte var hemma förrän vid 21.45. Vi får väl se om jag orkar rida så sent i fortsättningen eller om jag bara ska nöja mig med att rida sent på fredagar?! Samtidigt som jag tycker att det är kul att rida en "vanlig" lektion också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar