fredag 23 november 2012

Modig ....

Måste bara säga att min ridning med Jet går framåt. Idag var jag hos Jet och red. Vi red i padocken idag. Gick faktiskt jättebra. Jag bestämde mig att pröva rida hela vägen till padocken, vilket jag inte har gjort innan, utan jag har lett henne. Men idag tog jag tag i min rädsla. Så sagt och gjort beslutade jag mig för att rida, vilket tar ca 10 minuter. Och det gick jättebra. Lite tittande och något litet hopp. Sen blev det ridning av en pigg häst i padocken. Men just nu ser jag framsteg med min ridning av Jet. Först tänkte jag att jag inte skulle rida hem, dels för att det var mörkt, men även då jag kände att hon var väldigt pigg efter våran träning. Så jag började gå, men efter bara 10 meter så beslutade jag mig för att trotsa detta och rida hela vägen tillbaka. Och det gick också jättebra =) Så det känns positivt och jag känner mig väldigt nöjd med dagen hos Jet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar