torsdag 15 november 2012

Framsteg =)

Mobilbild
 
Jag har varit jättedålig på att vara uppe hos Jet i veckan, men tiden har inte riktigt funnits. Men idag åkte jag upp och jag vet inte riktigt hur jag tänkte, men jag skickade ett sms till Johanna (en tjej som har en häst lite längre bort) och frågade om hon hade lust att rida ut med mig. Sen blev jag lite så där...Hur tänkte jag egentligen...Men eftersom hon hade sagt ja, så var det bara att ta på oss reflexer och rida ut. Eftersom jag fortfarande är lite feg, så bad jag henne komma till stallet där Jet står och hon fick även följa med oss hem igen. Men sagt och gjort vi red ut. Vi red en runda på 1 timme, i skritt. MEN till min förvåning gick det bra. Hon hoppade till lite på ett ställe, då det kom en hund springandes mot staketet, men inget mer. Jag måste erkänna att jag var nervös när jag red ut i mörker, en runda som jag i och för sig ridit någon gång innan, men som har kännts så där. Men nu kändes det lite bättre. Jag kände mig lite säkrare och jag kände att det var helt ok. Men jag kommer nog inte att rida ut själv på ett bra tag. Visst det kanske är fegt, men det känns ändå bättre att rida ut med någon. Men det roliga var när jag red ut med Johanna var att Jet gärna gick jämnte Johanna och hennes häst. När jag har ridit ut med Trym (fjordingen i stallet) så har Jet gärna gått bakom honom. Trots att vi bor i landet lagom så måste jag ändå sträcka på mig lite och klappa mig på axeln över att jag faktistk red ut i mörker på en häst jag ridit kanske fem gånger sammanlagt. Så jag tror faktiskt att detta kommer att bli bra. Ju mer vi lär känna varandra ju bättre kommer det nog bli =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar