söndag 4 november 2012

Hopptävling

Foto: Frida Norén
 
Trots min beslutångest och efter en mardröm om hoppningen i natt så beslutade jag mig för att hoppa. Det kändes inte bra och jag var supernervös och när jag gick banan så var det ett hinder som stod precis likadant och det var precis likadant hinder som jag ramlade av när jag red Shotten för ett år sen eller så på en tävling. Och då kändes det som ett dåligt beslut. Men sagt och gjort så hoppade jag honom. Och det gick hyfsat bra. Jag rev inte, jag satt kvar och hade väl helt ok vägar. DOCK så hade jag fel galopp på flera ställen eftersom jag inte rättade galoppen efter varje hinder och jag hade ett för lågt tempo på vissa hinder. Men det positiva var att jag hoppade och jag vågade hoppa. Det första hindret var ett rätt uppstående, med en "låda" under om ni förstår vad jag menar... Det var läskigt och jag försökte att inte tänka på alla läskiga hinder. Men efter hoppningen kände jag mig glad över att jag vågade och lyckades genomföra en hel bana =) Så vem vet jag kanske faktiskt fortsätter hoppa Shotten...
 
Och TACK till alla mina vänner som står ut med mitt låga självförtroende när det gäller min ridning. Ni är guldvärda =)
 





2 kommentarer: