onsdag 7 november 2012

Idag var jag uppe hos Jet, hästen jag får rida. Har inte varit där sedan förra veckan...men idag åkte jag upp. Eftersom jag kände efter förra gången jag försökte mig på att rida henne, och bara kände hur spänd hon var, så beslutade jag mig för att skaffa mig en liten plan =) Så nu ska jag longera henne så att hon kommer igång lite och kanske inte bara rusar iväg. Så sagt och gjort, så fick det bli longering i padocken. Vi gick dit, det tog kanske 10 min och sen arbetade vi lite i padocken, i kanske 30 min. Eftersom jag vet att man inte ska longera för länge, så hade jag lite miljöterapi med henne också. Jag sprang jämte henne och gick jämte henne så att hon fick lära känna padocken lite bättre. Men det gick får jämte padocken och dom var farliga och elskåpet som satt på en stolpe precis vid padocken var också super farlig, så då blev det en del hopp och hon spände sig lite. Men longeringen gick super bra. Hon var avslappnad och hetsade inte iväg utan travade på i ett lagom tempo. Så min planering är att longera henne och få igång hennes kondition lite innan jag börjar arbeta henne i padocken och på helgerna tänkte jag att jag skrittar ut med henne tillsammans med ägarens mamma. Bra plan va???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar