onsdag 14 november 2012


Myran

Idag red jag extra för en i stallet. Det gick så där. Jag red Sam igen, som jag endast har ridit några få gånger och dom gånger jag ridit honom har det gått så där. Inte speciellt bra. Och idag gick det helt enkelt så där. Varken superbra eller jättedåligt, men jag var ändå inte nöjd. Imorgon ska jag ut till Jet och jag tänkte rida. Min tanke är att faktiskt försöka rida i alla gångarter och faktiskt försöka tänka lite att få henne avslappnad. Vi får väl se hur det går när jag är så spänd som jag faktiskt är till och från.

När jag tänkte att jag skulle börja rida en annan häst så tänkte jag ju hela tiden på att jag skulle göra det för att få rida ut lite och lära mig det. Just nu känner jag att det går bra, då jag "lärt mig" det hos Lena. Sen tänkte jag lite mer. Har jag några mål med min ridning på Jet? Och när jag tänkt lite så kom jag fram till att jag faktistk har det. Jag skulle vilja träna henne för Lena/Myran. Problemet är att jag inte har någon dragkrok på min bil. Men jag skulle gäran vilja få igång henne och kanske faktiskt till våren åka till stallet och vara med på någon hopptävling och/eller någon dressyrtävling. Men det är bara tankar jag har. Vi får väl se hur det går med ridningen i morgon.

2 kommentarer:

  1. Missa inte tävlingen om ett par boots från Professional's Choice!
    valfri färg och storlek såklart!! ;)

    http://teamjumpers.se/2012/november/professionals-choice-boots.html

    Ha en bra dag!♥
    Kram Maja Sagur & Malin Ingesson - Teamjumpers.se

    SvaraRadera