lördag 3 november 2012

Beslutångest!!!

Hela dagen har jag funderar på hur jag ska göra imorgon, eller rättade sagt nu på kvällen. För idag på morgonen införskaffade jag mig ett par superfina benskydd och ett matchande schabrak till. Men sen ju längre det gått på kvällen så har jag funderat och funderat på OM jag verkligen ska vara med på hopptävlingen imorgon. Hoppningen igår kändes inte bra och det jag funderar på nu eller rättade sagt ANALYSERAR om hur det kommer att gå imorgon samt allting han kan tänkas bli rädd för. Samtidigt tänker jag tänk OM jag hoppar och det går bra.... Fast min magkänsla säger att chanserna att det ska gå bra är väldigt små. Jag har ju faktiskt mailat Myran och sagt att jag inte ska komma. Men är det verkligen rätt beslut??? Ska jag fega, som jag ofta gör, eller ska jag trotsa min rädsla och ta mig ett steg närmare mitt mål??? För hur ska jag kunna bli en bättre ryttare om jag alltid fegar och låter min rädsla ta över?????

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du ska vara med! Kom igen nu, vad är det värsta som kan hända? Se det som en kul träning! Dessutom är det ju lite att kasta pengarna i sjön nu när du ändå anmält dig! Du klarar det, det är jag säker på! Gör i alla fall ett försök! Åk dit, fixa hästen, sitt upp och rid fram. Det klarar du galant! Sen har du ju chansen att hoppa några språng på framhoppningen och då kommer du att märka att det går fint, sen är det bara att hoppa. Som sagt, se det som en träning. Vi syns imorgon! Kram

    SvaraRadera