tisdag 13 november 2012

Källa: ?

Idag går mina tankar extra till Jims bror och hans familj, då vi idag fick reda på att broderns svärmor gick bort i söndags, endast 65 år gammal. Jag kan inte säga att jag på något sätt kände henne, men träffade henne när vi var nere och hälsade på brodern och hans familj. Hon var alltid glad och alltid väldigt snäll. I somras lånade hon ut deras husvagn för att vi skulle ha någonstans att bo när vi var där.

När en sådan sak händer i ens närhet får det mig att tänka en extra gång på nära och kära och vilken tur jag har som har alla i liv.Jag vet inte hur jag skulle tackla att en när och kär släkting eller vän skulle gå bort och hur jag skulle reagera. I mina tankar tänker jag nu att jag ska bli bättre på att hålla kontakt med dom jag älskar och dom jag tycker om. Men imorgon när dagen rullar på och när man sitter där i sitt ekorrhjul, så glömmer man lätt bort dom vänner och släktingar som man faktiskt bryr sig om. Så från och med idag ska jag försöka att skicka ett litet sms, ett mail eller ett meddelande på FB till dom jag bryr mig extra mycket om. För den enda gången man gör det är när någon man känner försvinner från jordelivet. Visst är det märkligt att det ska vara så. För hur svårt är det egentligen att bara skicka ett litet meddelande som säger att man saknar personen i fråga eller bara fråga hur hon/han mår???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar