fredag 30 november 2012

Kryss eller sax?!?!

Detta är ett KRYSS

Idag lärde jag mig skillnaden på vad ett kryss och en sax är... alltså när det gäller hinder =) Tydligen är de hinder jag alltid har kallat för kryss, egentligen en sax. Så idag har jag alltså hoppat ett KRYSS. Eftersom Mille inte går rent, så hade jag misstanke sedan i måndags att jag troligen kommer att få rida FIGARO och gissa om jag hade rätt?! Japp, Figaro blev det. OCH det gick bra. Jag är supernöjd med min ridning. Det var roligt, men jag tappade balansen lite efter krysset och hade inte riktigt koll, så han fick springa åt vilket håll han ville och sen hoppade jag ett hinder på diagonalen som låg på ca 65-70 cm. Det gick bra, men kände att jag tappade kontakten lite efter hindret. Men framridningen till hindret gick så där, med tanke på att vi skulle rida förbi hörnet han inte tycker om och jag kom lite snett på, men jag lät honom vara och vi hoppade. Så lite stolt är jag eftersom jag har varit superrädd för att hoppa hinder högre än 50 cm och då har jag varit lite nervös eftersom jag tyckt det var högt. Så nu känns det som det går framåt med ridningen och det är skoj =)
Så nu säger jag TREVLIG HELG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar