torsdag 29 november 2012

Jag har den senaste tiden haft lite beslutsångest och har väl fortfarande till viss del. Men igår när jag var och red Jet så red vi i padocken och det gick superbra. Jag är så nöjd. Jag gick med henne dit och satte upp där, eftersom dom hade flyttat på pallen vid stallet och jag ändå tänkte att jag måste sitta av när jag skulle tända i padocken. Jag hade delvis för mycket kläder på mig som gjorde att jag blev supervarm. Men då var både jag och Jet uppvärmda när vi kom till padocken. Jag red en del serpentiner och en del stora volter och på fyrkanten, i alla gångarter. Och efter kanske 20 minuter var Jet trött. Hon är ju inte riktigt van vid att arbeta just nu. Hur jag märkte att hon var trött? Hon orkade inte riktigt galoppera på volten och bröt av när vi sen red ut på fyrkantsspåret. MEN vad avslappnat och fint hon gick. Var jätteskoj. Så nu har delvis min beslutångest försvunnit....som mycket handlade om Jet.

Tanken var nämligen att jag skulle rida två gånger i veckan och en kompis skulle rida två gånger i veckan vilke skulle innebär att hon gick minst fyra gånger i veckan, vilket är bra. Men min kompis meddelade att hon inte kunde fortsätta rida Jet, vilket fick mig att tveka lite eftersom jag kände ha igång henne två gånger i veckan bara, är som att börja om varje gång. Men efter igår kände jag att det får bli två-tre gånger i veckan eftersom det faktiskt gick bra igår och hon var mer avslappnad och lyssnade bra. Nu måste jag bestämma om jag har råd att fortsätta min måndagsgrupp....och om jag har tid....Men det får bli ett senare beslut =) Så nu ska jag bara njuta av att ridningen igår kändes bra och till våren kanske jag kan rida lite för en tränare någon gång med Jet....SÅ det är bara att kämpa vidare.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar