lördag 10 november 2012


Vilken tur vi hade med vädret. När jag åkte till Jet idag så spöregnade det. Kändes ju sådär kul att ut och rida. Men jag tog in både henne och fjordingen som står där, för Erika skulle med ut och rida också =) Men vi tog det lugnt i stallet, borstade och pysslade lite och stod och pratade lite om vad jag har för funderingar och om jag ville träna för någon osv osv och när det väl var dax att ut och rida så var det uppehåll. Så vi red den rundan vi red första gången. Det kom något litet hopp då hon inte såg några hästar i en hage, men annars gick det bra. Hon var spänd på ett ställe till...Så imorgon ska jag faktiskt rida igen, då ska jag rida ut med Gunilla, men om det regnar så var inte Gunilla så sugen på det men jag tänkte att jag rider ut i allafall...Eller i padocken. Måste bli TUFFARE och testa lite och bara tänka att det kommer att gå bra. Jag kan inte sitta och fega hela tiden, för det är en snäll häst, lite spänd, men det kanske den är för att ingen har ridit den på länge. Men både Gunilla och Erika sa att det var ok att rida för en tränare, så det kanske jag ska göra snart, bara för att få lite tips och ideér hur jag ska göra för att det ska bli så bra som möjligt. Jag tycker att det är jättesvårt. Någon som kan hjälpa mig?????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar