fredag 9 november 2012

Dressyr!

Foto: Myran

Så var det fredag igen, och eftersom det är ojämn vecka så var det dressyr som stod på schemat. Vi fortsatte att öva på volter och att hästarna skulle spåra och vara ställda riktigt och att dom skulle har rätt tempo. Vi gjorde även mot slutet omvänd volt tillbaka, vilket innebar att vi gjorde volten på slutet (om ni förstår vad jag menar???) och vi skulle göra en galoppfattning när vi kom mot väggen....Gick väl så där i höger varv för mig. Lufsen bockade lite och då låste sig det för mig och jag slutade att driva och bara "övergav"honom...Tillsaken hör den också att jag red med sporrar idag, vilket jag inte hade gjort sedan jag var tonåring och red på ridskola, så jag satt första tiden och var så koncentrerad på att inte använda sporrarna i onödan och hur min skänkel var osv och mot slutet när jag skulle använda sporren, eftersom Lufsen ignorerade min skänkel i galoppfattningen i högervarv, så bockade han. Han gjorde i och för sig inga stora bockningar, men vid två olika tillfällen och då låser det sig för mig. Jag måste ha hjälp med det!!! För jag vet ju att jag troligen är såppas "bra" och säker på min ridning att jag skulle kunna hantera det på ett bra sätt, men samtidigt så händer något och jag blir direkt osäker....Men summan av hela ridpassa var väl att det gick så där. Hyfsat bra.....Imorgon blir det en uteritt på Jet. Jag MÅSTE få en struktur på detta. Jag kanske inte ska ha så stora ambitioner, så på helgen när jag rider kommer jag bara rida ut och en dag i veckan rider jag i padocken. Som mitt liv ser ut nu så hinner jag inte rida henne mer än två gånger i vecka. Men så får det blir. Det gör nog också att det blir mindre stressigt för mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar